Aktywna Tablica
Miło nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024. Program Aktywna Tablica 2020-2024 ma na celu rozwój szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dofinansowanie umożliwia wyposażenie szkoły w nowoczesne technologie i pomoce edukacyjne niezbędne do rozwoju kompetencji TIK w szkołach oraz przygotowujące uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Środki pozyskane z dofinansowania Aktywna Tablica zostały wykorzystane przez placówkę na zakup nowoczesnego sprzętu oraz programów i zasobów edukacyjnych, takich jak 3 tablice interaktywne oraz liczne narzędzia do terapii. Szkoła skorzystała z produktów mTalent. To najobszerniejsza w Polsce seria programów zaprojektowana w celu wspomagania współczesnego terapeuty i nauczyciela w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. To gotowe narzędzia zawierające tysiące interaktywnych ćwiczeń, które mają na celu – wspomagać dzieci w dotarciu do ostatecznego celu każdej terapeutycznej drogi – sukcesu. Interaktywne produkty z serii mTalent uzupełnione są o materiały tradycyjne: podręczniki metodyczne, szczegółowe instrukcje, karty pracy oraz inne pomoce dydaktyczne.
W tym roku szkolnym zostały przeprowadzone cztery lekcje otwarte w ramach międzyszkolnej sieci współpracy:
– zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia wspomagających dla uczniów kl. I z trudnościami w czytaniu:
- ,,Uważna komunikacja”
- ,,Samoregulacja i koregulacja”,
- ,,ŚLI-MAK, ślimak pokaż rogi”. Trudniejsze wyrazy dwusylabowe.
- Doskonalenie percepcji, koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Utrwalenie wiadomości o częściach mowy. Przymiotnik.
Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem programów mTalent, podczas których mogli połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli pracę z tablicą interaktywną oraz naukę. Programy mają postać gier i zabaw interaktywnych, wspomagających ważne rozwojowo funkcje. Forma multimedialna bardzo podobała się dzieciom, dzięki czemu chętnie uczestniczyli w takich zajęciach. W lekcji uczestniczyli również nauczyciele szkół współpracujących w ramach międzyszkolnej sieci.
Scenariusze zajęć w załączonym linku:
https://drive.google.com/drive/folders/1mWId7UaweiDO6xC7rMMULmzaEfG2eDcD?usp=sharing