Ramowy rozkład dnia
Dzieci 3,4 letnie
700-800 | Schodzenie się dzieci, kontakty z rodzicami wg potrzeb. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Czynności dowolne podejmowane przez dzieci. |
800-820 | Zabawy integrujące grupę i muzyczno- ruchowe. Zabawy zorganizowane w kole. Ćwiczenia poranne. Czynności organizacyjno- porządkowe, sanitarno- higieniczne- mycie rąk. |
830-900 | Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole. |
900-1000 | Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania i zachowaniem przerw między zajęciami. Zabawy ruchowe i swobodna działalność dziecka. |
1000-1030 | Drugie śniadanie. |
1030-1200 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem, nauka samodzielnego ubierania się. Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, wycieczki po najbliższej okolicy. Pobyt na placu zabaw- zabawy dowolne, bezpieczne korzystanie z urządzeń. W zależności od pogody zabawy ruchowe w sali. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy ogólnorozwojowe, ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze. |
1200-1215 | Ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe. Praca indywidualna. |
1215-1230 | Czynności organizacyjno- porządkowe. Wdrażanie do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. |
1230-1300 | Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Dbanie o zachowanie czystości przy stole. |
1300-1400 | Czynności sanitarno- higieniczne. Odpoczynek poobiedni; słuchanie muzyki, bajek relaksacyjnych, odpoczynek z książeczką. |
1400-1500 | Podwieczorek. Czynności sanitarno- higieniczne. Realizacja propozycji dzieci oraz nauczycieli. |
1500-1600 | W zależności od pogody zabawy swobodne, zabawy dzieci w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem lub indywidualna. |