Kontakt

Łącznie wizyt434163
Najwięcej 02-12-2019 : 766
Start

warszawa_2019_1W dniach 21 - 22 marca 2019 r. odbyła się wycieczka do Warszawy. W tym wydarzeniu brali udział uczniowie klas III gimnazjum wraz z opiekunami. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem, a także rozpowszechnienie aktywnej formy wypoczynku.

Organizatorem było Biuro Turystyczne Baltazar w Janowie Lubelskim.

Gdy dotarliśmy do stolicy, zgodnie z planem wycieczki, wzięliśmy udział w niezwykle interesującej „grze miejskiej”. Zabawa polegała na tym, że każda grupa (było ich pięć) dostała instrukcję gry, mapkę warszawskiej Starówki oraz krzyżówkę do rozwiązania. Rozwiązaniem haseł krzyżówki okazały się informacje znajdujące się na tablicach pamiątkowych i pomnikach oraz w instrukcji gry. Na przejście wyznaczoną trasą, rozszyfrowanie haseł oraz zrobienie zdjęć podanym obiektom mieliśmy 2 godziny. Pytania, które otrzymaliśmy nie były łatwe, ale udało się nam znaleźć odpowiedzi, spacerując urokliwymi uliczkami miasta. Zwycięstwo nie było w tej grze najważniejsze, lecz jej cel. To była fantastyczna lekcja historii i niezwykle interesująca metoda poznawania zabytków miasta. Wszyscy spotkaliśmy się na tzw. "Górze Gnojnej", z której podziwialiśmy piękny widok na Wisłę.

Następnie udaliśmy się w kierunku Starego Miasta, przewodnik pokazywał i opowiadał nam o najważniejszych miejscach i pomnikach. Widzieliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki, Pomnik Małego Powstańca i wiele innych. Mieliśmy okazję wejść do katedry św. Jana, a także do środka Barbakanu i spacerować po średniowiecznych murach i Placu Zamkowym.

Później przeszliśmy Traktem Królewskim do Placu Józefa Piłsudskiego, oglądając po drodze m.in. pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, kościół św. Krzyża, pomnik Józefa Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza (szkoda, że trzeba było długo czekać na zmianę warty).

Potem zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy Pałac Kultury i Nauki, budynki ambasad, sejmu i senatu oraz inne ważne obiekty Warszawy.

Z kolei udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Obeszliśmy cały park, słuchając z ciekawością opowieści przewodnika oraz podziwialiśmy rezydencję ostatniego króla Polski, pałace, pomnik Chopina, samochód, którym jeździł Józef Piłsudski. Na wszystkich największe wrażenie zrobił „Teatr na Wyspie”, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych.

Kolejnym punktem wycieczki niezwykle ważnym dla jej uczestników był Stadion Narodowy. Było wśród wycieczkowiczów wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie to spełnienie ich marzeń. Przeszliśmy  „Trasą Piłkarza” , oglądaliśmy z trybun największą w Polsce arenę rozgrywek sportowych, przyglądaliśmy się przygotowaniom do niedzielnego meczu Polska-Łotwa. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na obiadokolację i zasłużony odpoczynek do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędziliśmy w nim czas.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Po obfitym śniadaniu  pojechaliśmy autokarem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Po obiedzie pojechaliśmy do Wilanowa, aby wziąć udział w zajęciach edukacyjnych „Na sarmackim dworze”, w czasie których zwiedziliśmy liczne komnaty pałacu króla Jana III Sobieskiego, z ciekawością oglądaliśmy wspaniałe dzieła sztuki i słuchaliśmy opowieści przewodnika. Ponadto poznaliśmy królewską rodzinę, mieliśmy okazję przymierzania strojów z epoki. Wszystkie pomieszczenia i zabytki zrobiły na nas duże wrażenie.

warszawa_2019_2warszawa_2019_3warszawa_2019_4warszawa_2019_5warszawa_2019_01warszawa_2019_02warszawa_2019_03warszawa_2019_04warszawa_2019_05warszawa_2019_06warszawa_2019_07warszawa_2019_08warszawa_2019_09warszawa_2019_099